Bedrijven

Het belang van branding op bedrijfswagens

Veel bedrijven maken gebruik van bedrijfswagens. Of dit nu vrachtwagens zijn die goederen vervoeren, of geleasde auto’s waarmee personeel naar de klant rijdt. Deze auto’s kun je eigenlijk zien als rijdende reclame, mits je hier goed gebruik van maakt.

Bedrijfslogo

De meest duidelijke manier om je bedrijf onder aandacht te brengen is om het logo van het bedrijf op de voertuigen te plaatsen. Dit kan op iedere kant van het voertuig, denk aan de zijdeuren of op de motorkap. Zo zien andere weggebruikers en dus potentiële klanten direct om welk bedrijf het gaat wanneer ze de auto voorbij zien rijden of ergens geparkeerd zien staan. Ook herinner je ze zo weer even aan het bestaan van het bedrijf. 

Bedrijfskleuren

Als je het logo teveel vindt, of juist te weinig en je wilt er nog iets bij doen, kun je ervoor kiezen om de voertuigen de bedrijfskleuren te geven. Dit doe je eenvoudig door een auto te dippen. Dit kan in verschillende kleuren en geeft een professionele uitstraling die consistent is met andere communicatieuitingen van het bedrijf. Daarnaast heeft het dippen van de auto een extra voordeel. De extra laag fungeert namelijk meteen als beschermlaag voor de auto tegen krassen en weersinvloeden.

Overige opties

Liever gebruik maken van een andere branding optie op de bedrijfswagens? Denk aan een telefoonnummer, andere contactgegevens of een leuke slogan. Je kunt de bedrijfswagens zo opmaken dat ze passen bij de uitstraling en de persoonlijkheid van jouw bedrijf. Zo lang je consistent blijft qua uitstraling, kun je het zo gek of juist zo klein maken als je zelf wilt!