Ondernemen

Website-optimalisatie: meer klanten via je website

laptop-593673_1920

Wil je een professionele website laten bouwen? Heb je wel bezoekers op je site, maar weinig aanvragen of bestellingen? Met website-optimalisatie maak je van websitebezoekers klanten. Loop dus niet langer omzet mis en kies voor onze resultaatgerichte website-optimalisatie.

—————

Levert jouw site genoeg verkoop op?

Een site hoort iets op te leveren: bestellingen, leads, opdrachten of offerte-aanvragen. Toch krijgen veel websites dat niet voor elkaar. Dit is op z’n minst frustrerend, want waarom is je site niet effectief? En hoe kun je website-optimalisatie inzetten om ervoor te zorgen dat bezoekers wél klant bij je worden?

Stap #1: Website-optimalisatie: analyse

De allereerste stap richting een succesvolle site is een website-analyse. Want wat doen bezoekers op je site? En waarom worden ze nú geen klant bij je? Om deze vragen goed te kunnen beantwoorden wordt je website geanalyseerd.

Bij een analyse voor website-optimalisatie wordt o.a. gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid, navigatie, design en algehele conversieknelpunten en conversiekansen van de website. Samen vormt dit de basis van de website-optimalisatie werkzaamheden die ervoor gaan zorgen dat een website meer verkoopt.

Stap #2: Website-optimalisatie » met conversietesten

Wanneer je site (te) weinig oplevert moet je hem verbeteren. Dat is een no-brainer voor iedereen. Maar hoe pak je website-optimalisatie aan? Als er grote conversieknelpunten zijn moeten deze natuurlijk direct opgelost worden. Maar er zijn ook wijzigingen die “gevaarlijk” zijn om direct op je website door te voeren.

Conversietesten inzetten
Bij een bestelbutton kan de tekst, grootte of kleur grote invloed hebben op de verkoop. We hebben opdrachtgevers waarbij een andere kleur van de button 30% meer verkoop opleverde. Toch blijft het lastig om in te schatten welke kleur tot de meeste verkoop leidt.

In deze situatie biedt een conversietest dé oplossing. Met een A/B-test meet je de verschillen in verkoop tussen bijvoorbeeld een groene en blauwe bestelbutton. Door conversietesten te gebruiken bij website-optimalisatie werkzaamheden weet je 100% zeker welke buttonkleur  (of andere aanpassing) de beste resultaten behaalt voor jouw website.

Deel dit artikel: